ΕΣΕΕ_22 Σεπτεμβρίου_Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου

ΕΣΕΕ_22 Σεπτεμβρίου_Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου

Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

22 Σεπτεμβρίου 2019 : Η ΕΣΕΕ τιμά την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου.

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019 η ΕΣΕΕ και ο εμπορικός κόσμος σε όλη τη χώρα τιμούμε την 14 η επέτειο από την επίσημη καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου το 2005. Η Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου είναι η ημέρα αναγνώρισης του πολύπλευρου ρόλου που έχει στην Ελλάδα η επιχειρηματική δραστηριότητα που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Είναι η ημέρα κατά την οποία ένα από τα πλέον δυναμικά τμήματα της ελληνικής οικονομίας διδάσκεται από το παρελθόν του, μελετά με προσοχή το σήμερα και προβληματίζεται για το μέλλον του. Είναι η ημέρα που συνιστά την έμπρακτη αναγνώριση από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας της κεντρικής θέσης του εμπορίου στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας. Για την ΕΣΕΕ πρόκειται για μια ημέρα συλλογικού αναστοχασμού, αλλά και έμπρακτης αισιοδοξίας. Είναι η πρώτη Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου εκτός των προγραμμάτων στήριξης και ελπίζουμε να είναι η αφετηρία για την επανεκκίνηση της ανάπτυξης και για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας.

Η ΕΣΕΕ επισημαίνει πως ακόμη και μετά την πολυετή μνημονιακή λιτότητα το εμπόριο παραμένει μια κεντρική δραστηριότητα για την ελληνική οικονομία. Αντιπροσωπεύει σημαντικό μερίδιο της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης της χώρας, όντας ο μεγαλύτερος εργοδότης και συνεχίζει να αποτελεί την βασική πύλη εισόδου των νέων στην αγορά εργασίας. Σήμερα, οι περίπου 236.000 εμπορικές επιχειρήσεις απασχολούν 690.000 άτομα, καλύπτοντας το 18% της συνολικής απασχόλησης στην οικονομία. Το εμπόριο είναι ένα κατεξοχήν ανοιχτό επάγγελμα· η ιδιαιτερότητά του σχετίζεται με την «ευαισθησία» του όσον αφορά τις κινήσεις της αγοράς, την άμεση διάδραση και επικοινωνία με τους καταναλωτές και το μεγάλο ρίσκο που καλείται να διαχειριστεί ο κάθε έμπορος. Επί της ουσίας, το εμπόριο είναι πολλαπλασιαστής της ανάπτυξης στις περισσότερες οικονομίες και στην Ελλάδα πολύ περισσότερο. Κανένας αναπτυξιακός σχεδιασμός δεν μπορεί να είναι βιώσιμος εάν δεν λαμβάνει υπόψη τη μεταβλητή του εμπορίου τόσο σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά όσο βέβαια και το εξωτερικό εμπόριο.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας δήλωσε:
«Τιμούμε την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου με αγώνα και αισιοδοξία, που βασίζεται στην πεποίθησή μας ότι το Εμπόριο έχει μια εδραιωμένη θέση στην ελληνική κοινωνία και ένα μεγάλο ιστορικό βάθος. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το εμπόριο είναι ο «βηματοδότης» της ελληνικής οικονομίας. Και αυτό είναι κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στην περίοδο της κρίσης. Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του; Πρώτον, το ανθρώπινο δυναμικό. Ο Έλληνας έμπορος έχει βαθιά γνώση του αντικειμένου, ευρηματικότητα για να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, μακρά και πολύπλευρη εμπειρία, υπομονή για να διαχειρίζεται τις δύσκολες στιγμές, αποφασιστικότητα για να αναλαμβάνει το απαραίτητο ρίσκο. Δεύτερον, η χωρική διάσταση του εμπορίου. Η σύνδεσή του με τον εκάστοτε τόπο η οποία το καθιστά καθοριστικό παράγοντα κοινωνικής και πολιτισμικής συνοχής. Τρίτον, η ιδιότητα του εμπορίου ως μιας κοινωνικο-οικονομικής σχέσης που προσαρμόζεται στις μεταβολές της αγοράς και πολλαπλασιάζει το θετικό οικονομικό κλίμα. Τέταρτον, η εξωστρέφειά του που του δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τις υπό διαμόρφωση εξελίξεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι και η μεγάλη παρακαταθήκη του εμπορίου για το μέλλον.

Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική φάση· οργανώνεται μια κίνηση επιστροφής στην «κανονικότητα», όπως λέγεται, η οποία έχει ως στόχο να αποκαταστήσει μέρος των απωλειών της περιόδου της κρίσης. Αυτό αφορά όλες τις υγιείς δυνάμεις της αγοράς, όλους τους φορείς εκπροσώπησης, όλους τους επιχειρηματίες. Είναι αναγκαίο να ανοίξει ένας ευρύτερος διάλογος για την πορεία της οικονομίας και το μέλλον της αγοράς. Η εποχή της ψηφιακής έκρηξης και της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο σε παγκόσμια κλίμακα. Αλλάζουν οι εργασιακές σχέσεις, αλλάζουν οι συναλλαγές, αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες και το ίδιο το καταναλωτικό κοινό. Και κάθε γενιά που ακολουθεί αποκτά μεγαλύτερη εξοικείωση με ακόμα περισσότερο εκλεπτυσμένα ψηφιακά εργαλεία. Δεν θα πρέπει να φοβηθούμε την ψηφιακή πρόκληση, αλλά αντίθετα να την αξιοποιήσουμε προς όφελος της ελληνικής αγοράς. Η εμπορική επιχείρηση θα είναι η αιχμή του μέλλοντος της ελληνικής οικονομίας. Το όποιο εγχείρημα ψηφιακού μετασχηματισμού βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην εμπορική δραστηριότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ μελετά και παρεμβαίνει στις νέες εξελίξεις ευρισκόμενη σε συνεχή διάλογο με τους φορείς της Πολιτείας, αναβαθμίζει και επικαιροποιεί καθημερινά τη δράση της, γνωρίζει τα προβλήματα και τις προσδοκίες των συναδέλφων στις νέες συνθήκες της αγοράς και είναι έτοιμη να συνδράμει στις προσπάθειές τους για προκοπή και ευημερία».

Share this post